torstai 13. marraskuuta 2014

Teeveet rulaa

Meijän teevee sekosi eilen. Laitoin sen päälle ja katoin aamupiirrettyjä. Noh, sitten yritin vähän laittaa voluumia pienemmälle, koska voluumia oli jo 5 ja se on liikaa. 1 on sopiva voluumi meijän teeveessä. Mutta voluumi senkun meni vaan isommalle, painoi mitä nappia tahansa. Kun olin tarpeekseni kokeillu nappuloita ja  voluumi oli 30, suljin teeveen ja aloin tekee läksyi. Kirjat on mun juttu, koneet vaan sekoo.

Noh, tänä aamuna lampunvaihtajaukkeli käveli tikkaittensa kanssa mua vastaan, kun menin hakemaan vettä aamuteeheni. Sain vettä ja palasin huoneeseeni.

Lampunvaihtajaukkeli vaihtoi lamppuja naapurihuoneessani. Menin kysyy, jos se osaisi korjata teeveitä. Se ei ottanut kysymystäni "anteeksi, tiedätkö, miten teeveitä remontteerataan?" kuuleviin korviinsa. Huoneen asuttaja, ystävällinen täti, kuunteli mua. Se ymmärsi mua. Se sanoi: "Sano kovempaa, lampunvaihtajalla on huono kuulo, ei kuule." Sanoin kovempaa. Ukkeli kiipesi tikkaita ylös seuraavaa lamppua vaihtamaan, eikä kuullu mua.

No, seisoin hölmistyneenä käytävässä ja aattelin, jos se auttaisi, että seisoo siinä. No, ukkeli tuli alas ja ystävällinen nainen kertoi miehelle, että teeveeni kaipaa remonttia.

Mies tuli katsomaan teeveetäni, laittoi sen päälle ja laittoi voluumia pienemmälle. Se teeveen voluuminappula oli alkanu toimii yön aikana ok.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti